.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دومين نشست چهره‌هاي تقريبي كشور در گرگان

دومين نشست علمي چهره‌هاي تقريبي كشور باشركت علماي شيعه و سني ‪ ۱۳‬استان روز شنبه در تالار "فخرالدين اسعد گرگاني" برگزار شد.

در اين نشست كه به مناسبت نوزدهمين سالگرد عروج ملكوتي امام خميني(ره) و با موضوع "وحدت" برگزار شد، علماي شيعه و سني از استانهاي"گيلان، خراسان شمالي، خراسان رضوي، خراسان جنوبي، سيستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، آذربايجان غربي، فارس، اردبيل، كردستان، كرمانشاه و گلستان" حضور داشتند.

در آغاز اين مراسم، پيام‌آيت‌الله‌العظمي مكارم شيرازي به اين همايش توسط حجت‌الاسلام والمسلمين"حاتميان" قرائت شد و سپس تعدادي از شركت‌كنندگان در همايش به بيان ديدگاه‌ها و نظرات خود در خصوص تقريب بين مذاهب پرداختند.

مديركل سازمان تبليغات اسلامي گلستان و ميزبان مراسم در اين نشست ضمن گراميداشت ياد و خاطره امام راحل گفت: بحث "تقريب" نشات گرفته از شريعت اسلام، قرآن كريم و سيره نبوي است و امام خميني (ره) نيز با تاكيد بر لزوم وحدت و بر مبناي مشتركاتي كه امت اسلام دارند، عزت و اقتدار را به جهان اسلام هديه كرد.

حجت‌الاسلام والمسلمين "زين‌العابدين روحاني نيا" افزود: اگر وحدت كه رمز سعادت كشورهاي اسلامي است در جهان اسلام تضعيف شود، كشورهاي اسلامي در مقابل دشمنان شكست خواهند خورد.

وي در ادامه ياد و خاطره "سيدحبيب‌اله طاهري و آخوند نوري‌زاد" از علماي شيعه و سني منطقه و از چهره‌هاي تقريبي استان را كه به رحمت ايزدي پيوسته‌اند را گرامي داشت.

استاندار گلستان نيز در اين مراسم سه عامل "رهبري، وحدت كلمه و ايمان به اسلام" را از عوامل اصلي پيروزي انقلاب دانست و گفت: امام خميني (ره) خود بزرگترين منادي وحدت در جهان اسلام بود و درس بزرگي در زمينه وحدت به همه مسلمانان در كشورهاي اسلامي داد و توانست با تكيه بر وحدت عزت و سربلندي اسلام را به ارمغان آورد.

"يحيي محمود زاده" با بيان اينكه امام راحل خود منادي وحدت بود و در مسير وحدت حركت مي‌كرد ،افزود: امام توانست در سايه وحدت، همه گروه‌ها را در كنار يكديگر قرار دهد و زمينه پيروزي انقلاب و سربلندي كشور را فراهم كند.

به گفته وي، امام وحدت را نه براي يك زمان بلكه براي براي همه بخش‌ها و زمان‌ها مي‌دانست و به طور دقيق مسائلي را كه باعث اختلاف بين كشورهاي اسلامي مي‌شود را بيان كرده و تاكيد مي‌كرد اگر مي‌خواهيم يد واحده باشيم بايد متحد بوده تا بتوانيم در كوتاه‌كردن دست دشمنان موفق باشيم.

استاندار گلستان ادامه داد: امروز ايران به عنوان سمبل و الگوي وحدت در بين كشورهاي اسلامي شناخته مي‌شود و توانسته عزت اسلامي را به همه نشان داده و حرف نهايي را در دنيا بزند.

محمودزاده با اشاره به وحدت بين گروه‌هاي اسلامي خاطرنشان كرد: امروز اگر مي‌بينيم حزب‌الله لبنان و حماس مي‌توانند اينگونه مقابل اسرائيل جنايتكار بايستند به علت پيروي از وحدت و مكتب اسلامي است.

استاندار گلستان همچنين با بيان اينكه امروز زيباترين شكل وحدت را در كشور ايران و بهترين شكل آن را در استان گلستان مي‌توان ديد كه براداران شيعه و سني در سايه وحدت به خوبي در كنار هم زندگي مي‌كنند، از علما و بزرگان خواست تا براي سربلندي هر چه بيشتر كشور راهكارهاي اجرايي در زمينه وحدت ارايه كنند.

در پيام آيت‌الله‌العظمي "ناصر مكارم شيرازي"به اين نشست نيز آمده است:
آيين اسلام، آيين وحدت است و تمام دستورات اجتماعي اسلام و حتي دستورات عبادي بر محور وحدت دور مي‌زند، همه پيرو يك كتاب آسماني هستيم و پيروان يك پيامبر، همه به سوي يك قبله نمازمي‌خوانيم و همه در مراسم حج، مناسك را به صورت متحد انجام مي‌دهيم.

در اين پيام آمده است: قرآن‌كريم اختلاف را هم رديف زلزله و صاعقه شمرده و توحيد را مانع هرگونه تفرقه دانسته است و ممكن است مذاهب مختلف اسلامي در بعضي از مسائل اختلاف نظر داشته باشند ولي در اصول مسلم اسلام، متحد و متفق‌اند.

در بخش ديگري از اين پيام آمده است: "ضرورت اتحاد آنگاه روشن تر مي‌شود كه مي‌بينيم دشمنان اسلام دست به دست هم داده‌اند يك روز به پيامبر اسلام(ص) اهانت مي‌كنند، پيامبري كه رحمت عاليمان و افتخار جهان بشريت است، روز ديگر قرآن را هدف قرار داده و تيرباران مي‌كنند، قرآني كه مايه هدايت و نسخه شفا بخش همه انسان‌ها و درمان دردهاي اجتماعي، سياسي جامعه است."


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.098 seconds.